Rezeki blogging..tq 4 klik

Tuesday, October 5, 2010

Sekitar weekend + sakit kepala

Malam ni seperti 2 mlm lepas..sakit kepala, membawa rase nak muntah..mean pening yang amat...tapi takde makna lain okeh sbb langkah keselamatan telah diambil dan rsenya memang selamat..keh..keh

Sabtu 2/10/2010, besday sekecik Ammar..x buat apa2 majlis pon. Tapi aku memang niat nak masak pulut kuning n kari ayam. 2 kg pulut n 2 ekor ayam siap di masak lam kul 2 ptg, x sempat nak amik pic pun sbb aku kelam kabut masak sambil dikaco dan digugat oleh anak2.. Pas hantar kat jiran2 aku lepak kat umah je coz En Amy kje.

Petangnye sebelum maghrib En amy sampai umah, pas makan sume..dia ajak jalan2 ke UTM..pelik gak aku..ape yg ada kat UTM tu?. Aku sgt malas nak pi berjalan. Aku xnak pegi tapi En. Amy dok pujuk suh pi sgt2..dia cakap sje bawa ank jalan2. Sebabkan kesian kitaorg pon kuar lam kul 8.30 ke UTM Skudai. Sempat aku tapau balance pulut n kari ayam+ telur rebus sbb ayam yg dah abis..tapau untuk ron si oren mira yg study kat sna (bf ank sedara aku).

Sampai kat pintu gerbang UTM ..aku tgk banner yang tergantung..ohhhhhhh aku pon baca dengan perlahan " KURSUS PERDANA UNTUK BAKAL HAJI NEGERI JOHOR" aikkk pe hal laki aku ni...nak wat seperise kat aku ke???..biaq betui nak pegi haji..amalan pon lom sempurna..klo nak bw aku pi haji pon..habaq la awai2 dari awai tahun...perghhhh suspen betui aku..

Rupanya sangkaan aku jauh panggang dari api..:D bukan nak bawa pi kursus aji yanggg oiiii...nak bawa pi tgk Kaabah buatan yg dibina tok kursus bakal2 haji...hehehe..sengih kambin kejap. Ni la pertama kali aku tengok orang berkursus haji. Rupanya diaorang kursus2 betui2 sejibik buat macam diaorg dah kat Mekah. Korang bayangkan siap khemah putih yg selalu kuar tv tempat jemaah haji rehat2 tu pon ada. Sume ni pihak yang anjurkan kursus buat kat padang kawad UTM. Masjid penuh dengan jemaah negeri Johor ..mayb lam 6/7 ratus orang. Tapi kitaorang kat luar masjid je sbb x berkenaan.

Pas hantar pulut kat Ron, kitaorang pon tinggalkan UTM n pi layan roti canai mamak kat BBU. SEdappp roti canai dia....

Sampai sini dulu yea....sakit kepala sangat niyy..huhuhu..de sape2 nak tolong picitkan tak?

Enjoy the pic yea..
KURSUS HAJI PERDANA PERINGKAT NEGERI JOHOR

syoknyee dia
cam masjid kat mekah plak..
adam ngn motor polis yang mengiringi Sultan Ibrahim
Padang kawad UTM ..binaan kaabah di belakang
abaikan baju anak dara ini..mama betui2 x tau nak pi tempat ini
x kisah abah bawa pi mana pon...janji nak pi jalan2

2 comments:

kuntumz said...

seronok tgk org kursus haji, moga2 allah permudahkan kita utk pergi ke sana nti..amin...

Kancilbiru said...

kat uitm ni pun ada tapi tak berpeluang pegi lagi..huhuhu..harini la..:P

Tuesday, October 5, 2010

Sekitar weekend + sakit kepala

Posted by kemma at 1:12 AM
Malam ni seperti 2 mlm lepas..sakit kepala, membawa rase nak muntah..mean pening yang amat...tapi takde makna lain okeh sbb langkah keselamatan telah diambil dan rsenya memang selamat..keh..keh

Sabtu 2/10/2010, besday sekecik Ammar..x buat apa2 majlis pon. Tapi aku memang niat nak masak pulut kuning n kari ayam. 2 kg pulut n 2 ekor ayam siap di masak lam kul 2 ptg, x sempat nak amik pic pun sbb aku kelam kabut masak sambil dikaco dan digugat oleh anak2.. Pas hantar kat jiran2 aku lepak kat umah je coz En Amy kje.

Petangnye sebelum maghrib En amy sampai umah, pas makan sume..dia ajak jalan2 ke UTM..pelik gak aku..ape yg ada kat UTM tu?. Aku sgt malas nak pi berjalan. Aku xnak pegi tapi En. Amy dok pujuk suh pi sgt2..dia cakap sje bawa ank jalan2. Sebabkan kesian kitaorg pon kuar lam kul 8.30 ke UTM Skudai. Sempat aku tapau balance pulut n kari ayam+ telur rebus sbb ayam yg dah abis..tapau untuk ron si oren mira yg study kat sna (bf ank sedara aku).

Sampai kat pintu gerbang UTM ..aku tgk banner yang tergantung..ohhhhhhh aku pon baca dengan perlahan " KURSUS PERDANA UNTUK BAKAL HAJI NEGERI JOHOR" aikkk pe hal laki aku ni...nak wat seperise kat aku ke???..biaq betui nak pegi haji..amalan pon lom sempurna..klo nak bw aku pi haji pon..habaq la awai2 dari awai tahun...perghhhh suspen betui aku..

Rupanya sangkaan aku jauh panggang dari api..:D bukan nak bawa pi kursus aji yanggg oiiii...nak bawa pi tgk Kaabah buatan yg dibina tok kursus bakal2 haji...hehehe..sengih kambin kejap. Ni la pertama kali aku tengok orang berkursus haji. Rupanya diaorang kursus2 betui2 sejibik buat macam diaorg dah kat Mekah. Korang bayangkan siap khemah putih yg selalu kuar tv tempat jemaah haji rehat2 tu pon ada. Sume ni pihak yang anjurkan kursus buat kat padang kawad UTM. Masjid penuh dengan jemaah negeri Johor ..mayb lam 6/7 ratus orang. Tapi kitaorang kat luar masjid je sbb x berkenaan.

Pas hantar pulut kat Ron, kitaorang pon tinggalkan UTM n pi layan roti canai mamak kat BBU. SEdappp roti canai dia....

Sampai sini dulu yea....sakit kepala sangat niyy..huhuhu..de sape2 nak tolong picitkan tak?

Enjoy the pic yea..
KURSUS HAJI PERDANA PERINGKAT NEGERI JOHOR

syoknyee dia
cam masjid kat mekah plak..
adam ngn motor polis yang mengiringi Sultan Ibrahim
Padang kawad UTM ..binaan kaabah di belakang
abaikan baju anak dara ini..mama betui2 x tau nak pi tempat ini
x kisah abah bawa pi mana pon...janji nak pi jalan2

2 comments on "Sekitar weekend + sakit kepala"

kuntumz on October 5, 2010 at 2:10 PM said...

seronok tgk org kursus haji, moga2 allah permudahkan kita utk pergi ke sana nti..amin...

Kancilbiru on October 5, 2010 at 5:14 PM said...

kat uitm ni pun ada tapi tak berpeluang pegi lagi..huhuhu..harini la..:P

 

©2009 da tru luv | by TNB