Rezeki blogging..tq 4 klik

Friday, October 29, 2010

Duhai anak...

Hari Jumaat 29/10/2010
cepat masa berlalu..pejam celik..pejam celik abis seminggu..pejam celik..pejam celik abis sebulan..pejam celik nak abis setahun..harap2 pejam tu biarla celik coz ank2 kecik2 lagi..spe yang nak jaga diaorang klo mamanya xde..hukhuk..syahdu lak dihening pagi jumaat ni.

Semalam ke klinik bawa c Ammar inject setahun..jap je hero kecik aku dah setahun. Tapi nurse cakap klo bleh up skit berat dia..Ammar baru 8.7kg , nurse cakap berat ideal 10kg. Ntahle nape badan ammar x naik sedangkan Ammar mmg jenis pemakan n apa je senang je nak suap. X kisahla janji ammar sihat. Nurse cakap x perlu risau but nnt chekup  bulan 12 pasti kan naik..huhu. Tapi seingat aku kakak n adik pon xle debab mana mase baya2 ammar ni. Tengok dah besar ni...dah jadi cam pau dah 2 orang tu..

Entry ni di type dah jam 2.10 pg, td mse bf ammar..terpandang wajah adik yang lena tidur. Sayu plak hati..Ye la.aku bukan yang terbaik n pastinya banyak kesilapan. Sambil baring susukan Ammar ,aku berfikir tentang ank2..segala- galanya tentang anak2. Aku paling sedih kalo diaorang tido sebelum sempat salam n bagi ciuman. Selalunya aku akan minta maaf n anak2 pon sama...tadi adik tido pas aku xmo layan dia sebab x dengar cakap..sian sgt. Kakak pon tertido pas aku marah sebab bising lam bilik n sepahkan buku2. Sume tu perlu di tegur sayang..mama nak anak2 mama tahu peraturan n akhlak yang baik.

Kerap kali bila marah kita akan jadi lupa..marah itu sebab mama sayang wahai anakku. Adakah marah mama akan buat anak2 menilai yang mama membenci. Tidak sama sekali..setiap denyut nadi dan nafas mama hanya kerana anak2. Kerap kali mama jadi ala2 tarzan + incredible hulk...tu sume kelemahan mama..mama x pandai nak cool kan perasaan....tapi jauh di sudut hati mama...selaut kasih sayang yang tak berbelah bagi.

Hari ni mama baca blog student2 kat oversea...mama kepingin sekali nak tengok anak2 mama jadi orang yang berjaya dan berguna. Tapi mama takut didikan mama yang buatkan kamu tidak berjaya. Ya Allah bantula aku..jadikanla anak2 ku anak2 yang soleh dan berjaya didunia n akhirat. Bukan senang mendidik anak2..sedikit kesilapan akan memusnahkan semua harapan..

Namun mama berpegang teguh pada kata2.."kata2 ibu itu 1 doa..."
Manatau doa mama termakbul nak tengok kakak jadi doktor pakar, adik jadi pilot n klo bleh mama nak Ammar jadi ustaz bila besar kelak..:)..bestkan angan2 n impian sorang ibu..biarla klo de cakap mama berangan ke ape ke..mama x kisah..yang penting menjadi seorang ibu itu perlu ada cita2 untuk anak2nye dan perlu ada arah untuk dituju oleh anak2.. Semoga Allah bantu mama ..smoga Allah pelihara doa mama, jadikan anak2 mama anak2 yang soleh dan solehah, berjaya , memiliki akhlak yang baik..smoga Allah lindungi kami dari segala musibah dan permudahkan mama dalam mendidik kalian..amin.

u are my everything


4 comments:

kuntumz said...

kema, aku pun selalu mrh anak aku..mmg aku bukan ibu yg terbaik kat anak aku...
bila anak aku tdo, aku pun cam ko...sayu jer bila tgk anak tdo..rs nyesal plak marah tdi....

Huzn said...

aku pun sama ma...sedih plak baca entry hang nih...tp mmg tak tahan la...especially ngan mamad tuh...smlm kan aku wat wayang ngan dia...kengkonon nak nanges la pas slowtalk ngan dia...tp dlm ati rasa cam nak mampus tahan gelak...memang fail la...tp buat wayang depan laki aku kenkadang menjadi gak...kdg2 je la...selalunya kantoi jugakkk...

lydzar said...

syahdu je entry pagi ni..

ermm hadif tu pon doc kata underweight..umur dh setahun 1/2, tp berat 8.5kg je

A.I.D.A said...

sedih bc entry ni..aku pun sllu sedih2 bila ingt kat ank..aku rs aku bkn mak yg bagus..aku malas..aku dok umah semata2..hnya jaga dia seharian..tp aku xajar dia apa2..bila dia buat prgai skit..aku mrh..pdhal tu slh aku..kdg2 aku rs aku ni teruk..doa kat tuhan nak anak..bila ada ank x reti jaga..sedih betol..

Friday, October 29, 2010

Duhai anak...

Posted by kemma at 2:38 AM
Hari Jumaat 29/10/2010
cepat masa berlalu..pejam celik..pejam celik abis seminggu..pejam celik..pejam celik abis sebulan..pejam celik nak abis setahun..harap2 pejam tu biarla celik coz ank2 kecik2 lagi..spe yang nak jaga diaorang klo mamanya xde..hukhuk..syahdu lak dihening pagi jumaat ni.

Semalam ke klinik bawa c Ammar inject setahun..jap je hero kecik aku dah setahun. Tapi nurse cakap klo bleh up skit berat dia..Ammar baru 8.7kg , nurse cakap berat ideal 10kg. Ntahle nape badan ammar x naik sedangkan Ammar mmg jenis pemakan n apa je senang je nak suap. X kisahla janji ammar sihat. Nurse cakap x perlu risau but nnt chekup  bulan 12 pasti kan naik..huhu. Tapi seingat aku kakak n adik pon xle debab mana mase baya2 ammar ni. Tengok dah besar ni...dah jadi cam pau dah 2 orang tu..

Entry ni di type dah jam 2.10 pg, td mse bf ammar..terpandang wajah adik yang lena tidur. Sayu plak hati..Ye la.aku bukan yang terbaik n pastinya banyak kesilapan. Sambil baring susukan Ammar ,aku berfikir tentang ank2..segala- galanya tentang anak2. Aku paling sedih kalo diaorang tido sebelum sempat salam n bagi ciuman. Selalunya aku akan minta maaf n anak2 pon sama...tadi adik tido pas aku xmo layan dia sebab x dengar cakap..sian sgt. Kakak pon tertido pas aku marah sebab bising lam bilik n sepahkan buku2. Sume tu perlu di tegur sayang..mama nak anak2 mama tahu peraturan n akhlak yang baik.

Kerap kali bila marah kita akan jadi lupa..marah itu sebab mama sayang wahai anakku. Adakah marah mama akan buat anak2 menilai yang mama membenci. Tidak sama sekali..setiap denyut nadi dan nafas mama hanya kerana anak2. Kerap kali mama jadi ala2 tarzan + incredible hulk...tu sume kelemahan mama..mama x pandai nak cool kan perasaan....tapi jauh di sudut hati mama...selaut kasih sayang yang tak berbelah bagi.

Hari ni mama baca blog student2 kat oversea...mama kepingin sekali nak tengok anak2 mama jadi orang yang berjaya dan berguna. Tapi mama takut didikan mama yang buatkan kamu tidak berjaya. Ya Allah bantula aku..jadikanla anak2 ku anak2 yang soleh dan berjaya didunia n akhirat. Bukan senang mendidik anak2..sedikit kesilapan akan memusnahkan semua harapan..

Namun mama berpegang teguh pada kata2.."kata2 ibu itu 1 doa..."
Manatau doa mama termakbul nak tengok kakak jadi doktor pakar, adik jadi pilot n klo bleh mama nak Ammar jadi ustaz bila besar kelak..:)..bestkan angan2 n impian sorang ibu..biarla klo de cakap mama berangan ke ape ke..mama x kisah..yang penting menjadi seorang ibu itu perlu ada cita2 untuk anak2nye dan perlu ada arah untuk dituju oleh anak2.. Semoga Allah bantu mama ..smoga Allah pelihara doa mama, jadikan anak2 mama anak2 yang soleh dan solehah, berjaya , memiliki akhlak yang baik..smoga Allah lindungi kami dari segala musibah dan permudahkan mama dalam mendidik kalian..amin.

u are my everything


4 comments on "Duhai anak..."

kuntumz on October 29, 2010 at 9:45 AM said...

kema, aku pun selalu mrh anak aku..mmg aku bukan ibu yg terbaik kat anak aku...
bila anak aku tdo, aku pun cam ko...sayu jer bila tgk anak tdo..rs nyesal plak marah tdi....

Huzn on October 29, 2010 at 11:07 AM said...

aku pun sama ma...sedih plak baca entry hang nih...tp mmg tak tahan la...especially ngan mamad tuh...smlm kan aku wat wayang ngan dia...kengkonon nak nanges la pas slowtalk ngan dia...tp dlm ati rasa cam nak mampus tahan gelak...memang fail la...tp buat wayang depan laki aku kenkadang menjadi gak...kdg2 je la...selalunya kantoi jugakkk...

lydzar on October 29, 2010 at 11:08 AM said...

syahdu je entry pagi ni..

ermm hadif tu pon doc kata underweight..umur dh setahun 1/2, tp berat 8.5kg je

A.I.D.A on October 29, 2010 at 7:22 PM said...

sedih bc entry ni..aku pun sllu sedih2 bila ingt kat ank..aku rs aku bkn mak yg bagus..aku malas..aku dok umah semata2..hnya jaga dia seharian..tp aku xajar dia apa2..bila dia buat prgai skit..aku mrh..pdhal tu slh aku..kdg2 aku rs aku ni teruk..doa kat tuhan nak anak..bila ada ank x reti jaga..sedih betol..

 

©2009 da tru luv | by TNB