Rezeki blogging..tq 4 klik

Monday, August 16, 2010

murtabak singapore tok mekchu cuci mata

Post ni khas buat mekchu sbb tu ari mase G jln kat Param Rompin aku x snap pic murtabak so kali ni aku pi Param Kat Bandar Baru Uda, Jb khas nak beli murtabak singapore n nak amik pic tok tatapan mekchu..hehe(jgn leleh air liur tau mekchu)
Sebelum ni kan aku cakap aku ni x minat sgt murtabak kat jb ni sbb singapore stail. Pada ku murtabak Taiping gak terbaekk.:D

Apa perbezaannya?
Murtabak yang aku minat murtabak yg bentuknya 4 segi tepat lebih kurang lam 1 1/2 inci tebal. Sedap..penuh bawang, telur n daging/ayam.Kuah cicah dia bawang yg kaler pink rse msam2 manis..cedapp. Rsa2nya kat jb ni aku lom jumpa mcm tu.

Murtabak singapore..
Leper cam roti canai tp dalamnya ade letak daging cincang yg dah dimasak dlu smpai kering, bawang n telur. Selalunya murtabak biasa dia akan campur sume bahan ni sekali lam satu bekas n tuangkan atas kulit murtabak, tapi stail singapore len skit..sume pakai tabur satu persatu. Harga ikut saiz kalo yg besa Rm 5 n klo yg spesel RM 10, spesel tu dia akan tabur daging cincang yg dah dimasak kat atas murtabak sebelum dibungkus..tap klo yg spesel tu mmg besaq gila cuma yg x syiokkk sbb dia mmg nipis mcm roti canai je. Ni pic2 yg aku amik ...cuci mata ye:D







beli yang spesel Rm 10 tp x abis..ank2 makan skit je

Aku rsa kat Kl memang xdak masalah, sebut sja nak makan stail negeri mana sume ada. Tambah2 klo dapat pi Jalan Tar. Rindunya Jalan TAR


7 comments:

AiZ said...

=__=" lapornye..



Aiz latest project
Sapa nak header cantik free?

mekchu said...

tergugat nye iman.... nyummmmmmy sgt...
murtabak singapore ni kalo lama pun bleh tahan kan.. sib baik 2-3 hari sblum puasa ri tu ada org bwk kan.. makan ngan bawang manis tuhh. ya ampunn.. sodap yg amat... kat sban ni x jumpa laa..

ehh, kalo kirim murtabak guna pos ekspres ada org buat tak??

lydzar said...

rindu jalan tar? sama lah kita. dh berzaman tak pi sane

devoted lily♥ said...

akak pernah makan dengan ron kat pandan =D

kemma said...

aiz: sabo2..besala bulan posa nasi kosong pon sodap

mekchu:kang drebar bas pon x tahan..smlm mse beli letak lam bonet pon leh bau..godaan tol

lydzar:betui2 rindunya jln TAR.suma ada kat sna

miera:mcik tingin murtabak mydin kat pekan ahad...xdak kat sini

ayu said...

kemma,

baru je mkn murtabak singapore mlm tadi..
mmm..sedap...

kemma said...

..sy x minatla ayu..sy rindu murtabak kat kpg

Monday, August 16, 2010

murtabak singapore tok mekchu cuci mata

Posted by kemma at 8:00 AM
Post ni khas buat mekchu sbb tu ari mase G jln kat Param Rompin aku x snap pic murtabak so kali ni aku pi Param Kat Bandar Baru Uda, Jb khas nak beli murtabak singapore n nak amik pic tok tatapan mekchu..hehe(jgn leleh air liur tau mekchu)
Sebelum ni kan aku cakap aku ni x minat sgt murtabak kat jb ni sbb singapore stail. Pada ku murtabak Taiping gak terbaekk.:D

Apa perbezaannya?
Murtabak yang aku minat murtabak yg bentuknya 4 segi tepat lebih kurang lam 1 1/2 inci tebal. Sedap..penuh bawang, telur n daging/ayam.Kuah cicah dia bawang yg kaler pink rse msam2 manis..cedapp. Rsa2nya kat jb ni aku lom jumpa mcm tu.

Murtabak singapore..
Leper cam roti canai tp dalamnya ade letak daging cincang yg dah dimasak dlu smpai kering, bawang n telur. Selalunya murtabak biasa dia akan campur sume bahan ni sekali lam satu bekas n tuangkan atas kulit murtabak, tapi stail singapore len skit..sume pakai tabur satu persatu. Harga ikut saiz kalo yg besa Rm 5 n klo yg spesel RM 10, spesel tu dia akan tabur daging cincang yg dah dimasak kat atas murtabak sebelum dibungkus..tap klo yg spesel tu mmg besaq gila cuma yg x syiokkk sbb dia mmg nipis mcm roti canai je. Ni pic2 yg aku amik ...cuci mata ye:D







beli yang spesel Rm 10 tp x abis..ank2 makan skit je

Aku rsa kat Kl memang xdak masalah, sebut sja nak makan stail negeri mana sume ada. Tambah2 klo dapat pi Jalan Tar. Rindunya Jalan TAR


7 comments on "murtabak singapore tok mekchu cuci mata"

AiZ on August 16, 2010 at 9:16 AM said...

=__=" lapornye..



Aiz latest project
Sapa nak header cantik free?

mekchu on August 16, 2010 at 9:25 AM said...

tergugat nye iman.... nyummmmmmy sgt...
murtabak singapore ni kalo lama pun bleh tahan kan.. sib baik 2-3 hari sblum puasa ri tu ada org bwk kan.. makan ngan bawang manis tuhh. ya ampunn.. sodap yg amat... kat sban ni x jumpa laa..

ehh, kalo kirim murtabak guna pos ekspres ada org buat tak??

lydzar on August 16, 2010 at 10:13 AM said...

rindu jalan tar? sama lah kita. dh berzaman tak pi sane

devoted lily♥ on August 16, 2010 at 1:33 PM said...

akak pernah makan dengan ron kat pandan =D

kemma on August 16, 2010 at 4:46 PM said...

aiz: sabo2..besala bulan posa nasi kosong pon sodap

mekchu:kang drebar bas pon x tahan..smlm mse beli letak lam bonet pon leh bau..godaan tol

lydzar:betui2 rindunya jln TAR.suma ada kat sna

miera:mcik tingin murtabak mydin kat pekan ahad...xdak kat sini

ayu on August 18, 2010 at 1:51 PM said...

kemma,

baru je mkn murtabak singapore mlm tadi..
mmm..sedap...

kemma on August 19, 2010 at 10:05 PM said...

..sy x minatla ayu..sy rindu murtabak kat kpg

 

©2009 da tru luv | by TNB