Rezeki blogging..tq 4 klik

Sunday, August 15, 2010

bubur lambuk buat aku rindu pada ayah

Hari kedua adik n kakak pegi amik bubur lambuk kat masjid dekat umah. Masa makan bubur lambuk tu sangat2 teringat kat arwah ayah..huhu. Sebak sangat. Dulu masa arwah ada setiap kali bulan pose datang ayah memang di tugaskan beli bahan2 buat bubur lambuk setiap hari. As tok siak arwah jugak sokrang yang sangat displin buat kja, almaklumla bekas army kan.

Selalunya bila menjelang petang ayah akan bawa kuih pegi masjid n 1 jag kecik sbb nak tapau bubur lambuk.Oopss lupa, klo kat tempat aku kitaorang panggil kanji. Siyess sangat sedap coz mewah ngn daging n udang..yummy sedap.

Tp 2 tahun pemergian ayah, bila aku balik kampung nak sambut raya, sehari sebelum raya bila sampai waktu berbuka kanji dah x jadi hidangan kami lagi..dah x sma masa arwah ayah ada...
Dalamnya rindu ini pada ayah...Ya 'Allah, tempatkanlah ayahku bersama- sama orang yang beriman..amin

satu2 nya pic dengan ayah..2 tahun lepas


mama:bubur lambuk buat aku mnangis hari ni


0 comments:

Sunday, August 15, 2010

bubur lambuk buat aku rindu pada ayah

Posted by kemma at 10:40 PM
Hari kedua adik n kakak pegi amik bubur lambuk kat masjid dekat umah. Masa makan bubur lambuk tu sangat2 teringat kat arwah ayah..huhu. Sebak sangat. Dulu masa arwah ada setiap kali bulan pose datang ayah memang di tugaskan beli bahan2 buat bubur lambuk setiap hari. As tok siak arwah jugak sokrang yang sangat displin buat kja, almaklumla bekas army kan.

Selalunya bila menjelang petang ayah akan bawa kuih pegi masjid n 1 jag kecik sbb nak tapau bubur lambuk.Oopss lupa, klo kat tempat aku kitaorang panggil kanji. Siyess sangat sedap coz mewah ngn daging n udang..yummy sedap.

Tp 2 tahun pemergian ayah, bila aku balik kampung nak sambut raya, sehari sebelum raya bila sampai waktu berbuka kanji dah x jadi hidangan kami lagi..dah x sma masa arwah ayah ada...
Dalamnya rindu ini pada ayah...Ya 'Allah, tempatkanlah ayahku bersama- sama orang yang beriman..amin

satu2 nya pic dengan ayah..2 tahun lepas


mama:bubur lambuk buat aku mnangis hari ni


0 comments on "bubur lambuk buat aku rindu pada ayah"

 

©2009 da tru luv | by TNB