Rezeki blogging..tq 4 klik

Tuesday, August 10, 2010

hati riang gumbira

Hari ni hati ceria semacam..rase mcm esok nak raya. Ni mest kes x sabo nak balik kpg n sambut pose. Hiho..tau2 je la aku ni memang jarang dapat balik kpg..so bila plan nak balik kpg tu sonoknye mcm nak dapat hadiah..tu baru nak balik kpg En.Amy, klo nak balik kpg aku 2/3 hari tido pon x lena...Plak tu pagi tadi En.Amy suh call kak dia tnya sahur nnt nak makan apa. Selalunya mmg camtu aku akn tnya nak mask apa, n bahan2 aku beli kat umah aku je soo senang x payah nak gagau ke pekan koboi endau..jgn marah ye org endau..hehe.
Tapi untuk pengetahuan korang walaupon Endau tu dlm negeri johor bersempadan dengan Rompin Pahang, tapi majoriti org yg tinggal kat Endau adalah org kelantan n Terengganu..siyesss... so makanan, bazar ramadhan, juadah hari raya suma sme kat kelantan n terengganu..kecek pong ore panta timur...nanti la aku cite pasal Endau Johor ni.



mama:paling x tahan mse masak porridge tuk ammar tadi aku leh termenyanyi lagu selamat hari raya..tetiba baru perasan..hihi. ptg skit baru nak masak rendang ayam..:))




6 comments:

lydzar said...

wah byk sinang hati ini orang..

seronoknya nk blk kampung..kitorang blk kampung cuti nuzul quran nnt..counting counting

alyyani said...

seronok nye dapat berpuasa kat kampung. tahun ni kami tak dapat la. balik raya je la. selama tberpuasa ye :)

kemma said...

lydzar: hikhik..lma x balik kpg ni.

alya:tu la rindu nak balik perak tp apakan daya cuti 1 hari je.rindu mak lgpun sure mak rse sunyi sbb bersahur dgn adik je..ni tahun ke2 tnpa ayah.

Masrina binti Alim said...

wah..sonok yer..saye sekeluarga x pat nyambut ramadhan kt kampung this time.husben keja,x pat cuti..
nway,camat berpose yer

ayu said...

yezza...ayu pun nak balik kg minggu ni..mesti seronok kan dapat berbuka + bersahur beramai2.. dan juga berterawih bersama2..^_^

kay said...

opsss....
kelantan oh kelantan....
hahaha

Tuesday, August 10, 2010

hati riang gumbira

Posted by kemma at 9:32 AM
Hari ni hati ceria semacam..rase mcm esok nak raya. Ni mest kes x sabo nak balik kpg n sambut pose. Hiho..tau2 je la aku ni memang jarang dapat balik kpg..so bila plan nak balik kpg tu sonoknye mcm nak dapat hadiah..tu baru nak balik kpg En.Amy, klo nak balik kpg aku 2/3 hari tido pon x lena...Plak tu pagi tadi En.Amy suh call kak dia tnya sahur nnt nak makan apa. Selalunya mmg camtu aku akn tnya nak mask apa, n bahan2 aku beli kat umah aku je soo senang x payah nak gagau ke pekan koboi endau..jgn marah ye org endau..hehe.
Tapi untuk pengetahuan korang walaupon Endau tu dlm negeri johor bersempadan dengan Rompin Pahang, tapi majoriti org yg tinggal kat Endau adalah org kelantan n Terengganu..siyesss... so makanan, bazar ramadhan, juadah hari raya suma sme kat kelantan n terengganu..kecek pong ore panta timur...nanti la aku cite pasal Endau Johor ni.



mama:paling x tahan mse masak porridge tuk ammar tadi aku leh termenyanyi lagu selamat hari raya..tetiba baru perasan..hihi. ptg skit baru nak masak rendang ayam..:))




6 comments on "hati riang gumbira"

lydzar on August 10, 2010 at 10:00 AM said...

wah byk sinang hati ini orang..

seronoknya nk blk kampung..kitorang blk kampung cuti nuzul quran nnt..counting counting

alyyani on August 10, 2010 at 12:50 PM said...

seronok nye dapat berpuasa kat kampung. tahun ni kami tak dapat la. balik raya je la. selama tberpuasa ye :)

kemma on August 10, 2010 at 2:42 PM said...

lydzar: hikhik..lma x balik kpg ni.

alya:tu la rindu nak balik perak tp apakan daya cuti 1 hari je.rindu mak lgpun sure mak rse sunyi sbb bersahur dgn adik je..ni tahun ke2 tnpa ayah.

Masrina binti Alim on August 10, 2010 at 4:05 PM said...

wah..sonok yer..saye sekeluarga x pat nyambut ramadhan kt kampung this time.husben keja,x pat cuti..
nway,camat berpose yer

ayu on August 10, 2010 at 5:09 PM said...

yezza...ayu pun nak balik kg minggu ni..mesti seronok kan dapat berbuka + bersahur beramai2.. dan juga berterawih bersama2..^_^

kay on August 10, 2010 at 5:19 PM said...

opsss....
kelantan oh kelantan....
hahaha

 

©2009 da tru luv | by TNB