Rezeki blogging..tq 4 klik

Tuesday, July 20, 2010

hujan+lapo=mencekek je kejenya

Ahad tu hari JB sepanjang hari hujan. So xde aktiviti luar umah melainkan duduk mengadap tv, ulangkaji dengan kakak n adik. Tersangatla boring n mampus x larat nak layan tekak yang asik nak makan je..pas satu..satu je yang masuk mulut.

Pas bekfast roti canai..kul 9.30 pg...kul 11 smbil nak masak tengahari, aku bedal jemput bilis. Then makan tghhari..menu ahad sangat simple sayur kacang tempe,ikan goreng n sup ayam. Dah makan tengahari mengadap tgk nona n suh anak2 baca majalah aulad yang baru beli ari jumaat tu ari. Tengok nona..last2 nona tgk aku..aku pon lesap terkrohh2 mse bf ammar..ammar pon syok la tdo smbil mengempeng x benti2..plak tu hujan..wah sedap je bergayut.

Sedar x sedar c kakak kejutkan..dengan nada slow n manja2(sure takut kna marah sbb kejutkan mama..hehe..)
"mama, td kan kakak buka freeze..pastu kakak tgk sosej ada lagi mama, ada 4 je"
"dah tu kenapa?"mata x buka lagi ni..mulut je cakap..kening mmg berkerutla..sure takut:)
"kakak nak makan sosej ngn roti"
"yela2"muncung...dalam hati aku pon lapo jugak..sedap gak ni..hujan kat luar pon xdak tanda nak benti yang aku ni dah bape kali dah mencekik.

Aku pon dengan pantas buka freeze amik sosej..hurmmm 4 ketui je?mana nak cukup ni..ni aku sorang pon x cukup..hehe tamak betui..so after aku rebus sosej tu aku belah 2 so nampakla banyak..nak wat camna ..ada byk tu je kan..hehe. Kali ni aku snap apa yang aku masak.Sebelum ni aku x buat sangat tambah depan anak2. Sure diaorang konpius giler tgk kelakuan mama diaorang..pehal la mama ni..

So ni la pic yang aku snap mse wat roti sosej goreng..




selalunye kalau orang buat roti goreng, bahagian tepinya dibuang kan?..tapi aku bedal je malas nak buang n aku ske bahagian tepi tu after digoreng sangatla rangup.


banyak jugak hasilnya pas di potong..pastu terus bedal sambil tgk tv




mama:mana nak tumpahnya kuah klo x ke nasik..dah pesen pemakan :D



2 comments:

ayu said...

huhu...sedapnyaaa....dah le tgh pose ni, sosej + roti pun sodappp je nampak..hehee

kemma said...

smela ayu..sy pon pose ari ni..hihi.

Tuesday, July 20, 2010

hujan+lapo=mencekek je kejenya

Posted by kemma at 10:46 AM
Ahad tu hari JB sepanjang hari hujan. So xde aktiviti luar umah melainkan duduk mengadap tv, ulangkaji dengan kakak n adik. Tersangatla boring n mampus x larat nak layan tekak yang asik nak makan je..pas satu..satu je yang masuk mulut.

Pas bekfast roti canai..kul 9.30 pg...kul 11 smbil nak masak tengahari, aku bedal jemput bilis. Then makan tghhari..menu ahad sangat simple sayur kacang tempe,ikan goreng n sup ayam. Dah makan tengahari mengadap tgk nona n suh anak2 baca majalah aulad yang baru beli ari jumaat tu ari. Tengok nona..last2 nona tgk aku..aku pon lesap terkrohh2 mse bf ammar..ammar pon syok la tdo smbil mengempeng x benti2..plak tu hujan..wah sedap je bergayut.

Sedar x sedar c kakak kejutkan..dengan nada slow n manja2(sure takut kna marah sbb kejutkan mama..hehe..)
"mama, td kan kakak buka freeze..pastu kakak tgk sosej ada lagi mama, ada 4 je"
"dah tu kenapa?"mata x buka lagi ni..mulut je cakap..kening mmg berkerutla..sure takut:)
"kakak nak makan sosej ngn roti"
"yela2"muncung...dalam hati aku pon lapo jugak..sedap gak ni..hujan kat luar pon xdak tanda nak benti yang aku ni dah bape kali dah mencekik.

Aku pon dengan pantas buka freeze amik sosej..hurmmm 4 ketui je?mana nak cukup ni..ni aku sorang pon x cukup..hehe tamak betui..so after aku rebus sosej tu aku belah 2 so nampakla banyak..nak wat camna ..ada byk tu je kan..hehe. Kali ni aku snap apa yang aku masak.Sebelum ni aku x buat sangat tambah depan anak2. Sure diaorang konpius giler tgk kelakuan mama diaorang..pehal la mama ni..

So ni la pic yang aku snap mse wat roti sosej goreng..




selalunye kalau orang buat roti goreng, bahagian tepinya dibuang kan?..tapi aku bedal je malas nak buang n aku ske bahagian tepi tu after digoreng sangatla rangup.


banyak jugak hasilnya pas di potong..pastu terus bedal sambil tgk tv




mama:mana nak tumpahnya kuah klo x ke nasik..dah pesen pemakan :D



2 comments on "hujan+lapo=mencekek je kejenya"

ayu on July 20, 2010 at 12:17 PM said...

huhu...sedapnyaaa....dah le tgh pose ni, sosej + roti pun sodappp je nampak..hehee

kemma on July 20, 2010 at 8:54 PM said...

smela ayu..sy pon pose ari ni..hihi.

 

©2009 da tru luv | by TNB