Rezeki blogging..tq 4 klik

Friday, November 2, 2012

kekalkan momentum..carca merba entry


terjaga kul 2 pagi
so merepek kat sini la...orang lain da tido klo nak merepek pon kan..haha
Selalu susah sgt nak kekalkan momentum..
momentum apa tu kome??
momentum keje
kira cam x disiplin la..
uwaaa

Bila wat keje dari umah ni
banyak masa yang dicuri
curi2 wat kje part time
curi2 join contest...haha ni sbb cam syok je tgk orang menang..haha..manatau kot bertuah..:)
selalunya x bpe nak bertuah pon..hehe
yang x curi2 ialah jaga anak n rumahtangga...atee nk ngelat pon memang x boleh..

Banyak perancangan..perancangan je la pon
tp seksa nak laksanakan
ngn mood ketepi ketengah
kelaut kelangit..hehe

Klo time malas tu..malas ya amat
klo time rajin..rajin beno..

sebelum bz ngn perancangan lain
skung ni bz jual produk Mary Kay
jual tu pon sbb baru sebulan jadi members/beauty consultant kekdahnya
tapi ekceli dah pakai Mary Kay sejak bulan Feb tu hari..

Nape pakai Mary Kay
1. bosan ngn produk lama..5tahun setia ngn Le Rose...

2 kulit nampak kusam kalau x betul2 jaga

3 try Mary kay mse demo...wallah sgt menakjubkan ..wat test sebelah muka pakai skincare MK sebelah lg tak..siyes nampak beza sgt n pipi tu naik 

4 risau klo di abaikan naik jeragat ..almaklum da naik 30's

5 tua tu pasti datang..mati tu pasti.. tp klo boleh biarla umo 30's kulit pon selayaknya dengan umo..jgn le umo 30' org kata 40/50 an plak..mse tu terasa la plak kan

6 rse nk bg reward kat diri jugak ..yang termampu..bukan husband support tau..cr duit sendiri ni nak pakai Mary Kay...yang pastinya Mary Kay x semahal yang anda sangka...Mahal didengar bila dah guna berbaloi n tahan lama..Mula2 nak try Mk risau jugak takut pakai stgh jln coz sesak..tp alhamdulillah sejak bulan 2 pakai set skin care botanical (xde bahan kimia ..just bahan botani) baru sekali topup cleanser bulan 7 tu hari..satu set sc botanical RM296..mahal kan...tp bila dibahagi 7 bln baru RM40+..mampu lg klo sehari 2ringgit nyimpan..
camne plak ngn kes sy ni??smpi 10 bulan bertahan set tu...kira ok sgt la tu

7 x mampu nak pakai SKII..Mary kay pon setaraf okeh..boleh wat duit lagi..so just percaya diri 
n perkataan paling sesuai untuk produk Mary Kay "SABAR UNTUK CANTIK"
KENAPA??..sebab produk Mary Kay berasaskan bahan botanical..so kesannya mmg nampak lambat..tp hasil memang TERBAEKKK..insya allah




p/s nak reward diri sendiri dengan supplement yang sy minat....da terbabas tetinggal suplement gara2 melabur kat benda lain....uwaaa..
I LOVE SHAKLEE TOO..pasni nak continue balik set B
cian kat anggota badan ni..kan
kne kerja keras ni..miahaha

Segala apa pelaburan yang saya buat hasil usaha cari duit sendiri tau..sy tau husband sy pon banyak tanggungan since sy just hw..so setiap keinginan saya cuba dapatkan sendiri..klo dia belanja lagi la bagussss..wahh gitu
kekadang sedih tau bila ada yang anggap asik nak pentingkan diri abiskan duit laki..
klo la orang tu kenal sy camne..dia akan tau spe saya..macamana saya bertungkus lumus meniaga makanan bulan puasa ari tu..dengan anak kecik lagi..tapi sy bersyukur dengan rezeki yang Allah bagi
saya bersyukur dengan ujian Allah yang memberi ujian kesusahan untuk saya menghargai masa senang saya..dan sy bersyukur kerana apa yang saya miliki hari ini..alhamdulillah
emo la plak la haii..tapi sy sll cakap kat En Amy sy ni "MATA DUITAN"
haha sure terjojol mata korang baca ekkss..
sungguh.. da klo x mata duitan xdela sy ni planning itu ini ..cari duit sna sini..bukan untuk saya sorang
anak2 tetap keutamaan..apa yang saya buat hari ni..ofkos untuk anak2 n family saya..
TQ untuk En Amy yg supportive n memahami yang saya bosan tanpa wat apa2 kat umah selain jaga rumahtangga ..dia lepaskan saya buat keputusan mana yang baik n yang saya suka
dia sediakan telinga untuk mendengar walaupon dia bz sma naik ngn Dato'..bos dia tu..
so im just to be independent wife n mama..


Okla..kang abis plak kuar ayaq mata , ayaq idung..daaa
..ishh x suke la....KLO BOLEH NAK KONGSI YANG INDAH2 JE NGN KORANG...YANG PAHIT TELAN SENDIRI..SIMPAN DIAM2.






0 comments:

Friday, November 2, 2012

kekalkan momentum..carca merba entry

Posted by kemma at 4:46 AM

terjaga kul 2 pagi
so merepek kat sini la...orang lain da tido klo nak merepek pon kan..haha
Selalu susah sgt nak kekalkan momentum..
momentum apa tu kome??
momentum keje
kira cam x disiplin la..
uwaaa

Bila wat keje dari umah ni
banyak masa yang dicuri
curi2 wat kje part time
curi2 join contest...haha ni sbb cam syok je tgk orang menang..haha..manatau kot bertuah..:)
selalunya x bpe nak bertuah pon..hehe
yang x curi2 ialah jaga anak n rumahtangga...atee nk ngelat pon memang x boleh..

Banyak perancangan..perancangan je la pon
tp seksa nak laksanakan
ngn mood ketepi ketengah
kelaut kelangit..hehe

Klo time malas tu..malas ya amat
klo time rajin..rajin beno..

sebelum bz ngn perancangan lain
skung ni bz jual produk Mary Kay
jual tu pon sbb baru sebulan jadi members/beauty consultant kekdahnya
tapi ekceli dah pakai Mary Kay sejak bulan Feb tu hari..

Nape pakai Mary Kay
1. bosan ngn produk lama..5tahun setia ngn Le Rose...

2 kulit nampak kusam kalau x betul2 jaga

3 try Mary kay mse demo...wallah sgt menakjubkan ..wat test sebelah muka pakai skincare MK sebelah lg tak..siyes nampak beza sgt n pipi tu naik 

4 risau klo di abaikan naik jeragat ..almaklum da naik 30's

5 tua tu pasti datang..mati tu pasti.. tp klo boleh biarla umo 30's kulit pon selayaknya dengan umo..jgn le umo 30' org kata 40/50 an plak..mse tu terasa la plak kan

6 rse nk bg reward kat diri jugak ..yang termampu..bukan husband support tau..cr duit sendiri ni nak pakai Mary Kay...yang pastinya Mary Kay x semahal yang anda sangka...Mahal didengar bila dah guna berbaloi n tahan lama..Mula2 nak try Mk risau jugak takut pakai stgh jln coz sesak..tp alhamdulillah sejak bulan 2 pakai set skin care botanical (xde bahan kimia ..just bahan botani) baru sekali topup cleanser bulan 7 tu hari..satu set sc botanical RM296..mahal kan...tp bila dibahagi 7 bln baru RM40+..mampu lg klo sehari 2ringgit nyimpan..
camne plak ngn kes sy ni??smpi 10 bulan bertahan set tu...kira ok sgt la tu

7 x mampu nak pakai SKII..Mary kay pon setaraf okeh..boleh wat duit lagi..so just percaya diri 
n perkataan paling sesuai untuk produk Mary Kay "SABAR UNTUK CANTIK"
KENAPA??..sebab produk Mary Kay berasaskan bahan botanical..so kesannya mmg nampak lambat..tp hasil memang TERBAEKKK..insya allah




p/s nak reward diri sendiri dengan supplement yang sy minat....da terbabas tetinggal suplement gara2 melabur kat benda lain....uwaaa..
I LOVE SHAKLEE TOO..pasni nak continue balik set B
cian kat anggota badan ni..kan
kne kerja keras ni..miahaha

Segala apa pelaburan yang saya buat hasil usaha cari duit sendiri tau..sy tau husband sy pon banyak tanggungan since sy just hw..so setiap keinginan saya cuba dapatkan sendiri..klo dia belanja lagi la bagussss..wahh gitu
kekadang sedih tau bila ada yang anggap asik nak pentingkan diri abiskan duit laki..
klo la orang tu kenal sy camne..dia akan tau spe saya..macamana saya bertungkus lumus meniaga makanan bulan puasa ari tu..dengan anak kecik lagi..tapi sy bersyukur dengan rezeki yang Allah bagi
saya bersyukur dengan ujian Allah yang memberi ujian kesusahan untuk saya menghargai masa senang saya..dan sy bersyukur kerana apa yang saya miliki hari ini..alhamdulillah
emo la plak la haii..tapi sy sll cakap kat En Amy sy ni "MATA DUITAN"
haha sure terjojol mata korang baca ekkss..
sungguh.. da klo x mata duitan xdela sy ni planning itu ini ..cari duit sna sini..bukan untuk saya sorang
anak2 tetap keutamaan..apa yang saya buat hari ni..ofkos untuk anak2 n family saya..
TQ untuk En Amy yg supportive n memahami yang saya bosan tanpa wat apa2 kat umah selain jaga rumahtangga ..dia lepaskan saya buat keputusan mana yang baik n yang saya suka
dia sediakan telinga untuk mendengar walaupon dia bz sma naik ngn Dato'..bos dia tu..
so im just to be independent wife n mama..


Okla..kang abis plak kuar ayaq mata , ayaq idung..daaa
..ishh x suke la....KLO BOLEH NAK KONGSI YANG INDAH2 JE NGN KORANG...YANG PAHIT TELAN SENDIRI..SIMPAN DIAM2.






0 comments on "kekalkan momentum..carca merba entry"

 

©2009 da tru luv | by TNB