Rezeki blogging..tq 4 klik

Monday, November 19, 2012

pizza mama the best..

The best la sangat kan
besa la anak2 sure suka masakan mak sendiri kan
walaupon x cun macam kat kedai..tapi alhamdulillah rasanya lazattt
ceewahhh

Walaupon beli bahan nak buat pizza ni boleh disamakan nak beli pizza dua bijik kat Pizza Hut nun
tapi berbaloi sangat boleh wat banyak kali 
n boleh pelbagaikan ke resepi yang lain bahan2 tu

Balik dari Hello kitty town
yg da story kat entry ini
 singgah kat Giant Tampoi cari bahan2 untuk pizza

Sampai Umah setelkan mandi budak kecik 2 orang..lepas maghrib terus menguli doh
uli tangan je tau...
 dalam 600gm tepung dapat 5 pizza medium
2 biji sedekah kat jiran..
wauuu esoknya jiran depan umah cakap.."isshhh pandainya kau buat ..jualla "
haha...berkat uli lama..doh tu jadi sangat lembut n sedap...

Layan pic jom
doh pertama..

doh yang terlebih tebal..tapi en amy puji roti lembut n sedap.....x berapa nak pandai agak ketebalan yang bakal naik selepas bakar..tp yummy licin

Last doh...doh ke 3/4 da bg jiran..doh ke 5 mama n adam sental...perffffeccctoooo akhirnya...  
 Berbaloi buat sendiri puas makan n boleh berulang buat

Esoknya bekpes western lagi
hahaha
mama mood rajiin n lagipon cheese mozarella mama beli 2 pek..cheddar pon beli 2 pek
En Amy jeling je..huahuahua
anak2 mmg ske gila cheese2 ni
hehe

so bekpes esoknya kitaorang layan
Baked Macaroni Cheese
next entry ye sambungannya...

0 comments:

Monday, November 19, 2012

pizza mama the best..

Posted by kemma at 8:26 AM
The best la sangat kan
besa la anak2 sure suka masakan mak sendiri kan
walaupon x cun macam kat kedai..tapi alhamdulillah rasanya lazattt
ceewahhh

Walaupon beli bahan nak buat pizza ni boleh disamakan nak beli pizza dua bijik kat Pizza Hut nun
tapi berbaloi sangat boleh wat banyak kali 
n boleh pelbagaikan ke resepi yang lain bahan2 tu

Balik dari Hello kitty town
yg da story kat entry ini
 singgah kat Giant Tampoi cari bahan2 untuk pizza

Sampai Umah setelkan mandi budak kecik 2 orang..lepas maghrib terus menguli doh
uli tangan je tau...
 dalam 600gm tepung dapat 5 pizza medium
2 biji sedekah kat jiran..
wauuu esoknya jiran depan umah cakap.."isshhh pandainya kau buat ..jualla "
haha...berkat uli lama..doh tu jadi sangat lembut n sedap...

Layan pic jom
doh pertama..

doh yang terlebih tebal..tapi en amy puji roti lembut n sedap.....x berapa nak pandai agak ketebalan yang bakal naik selepas bakar..tp yummy licin

Last doh...doh ke 3/4 da bg jiran..doh ke 5 mama n adam sental...perffffeccctoooo akhirnya...  
 Berbaloi buat sendiri puas makan n boleh berulang buat

Esoknya bekpes western lagi
hahaha
mama mood rajiin n lagipon cheese mozarella mama beli 2 pek..cheddar pon beli 2 pek
En Amy jeling je..huahuahua
anak2 mmg ske gila cheese2 ni
hehe

so bekpes esoknya kitaorang layan
Baked Macaroni Cheese
next entry ye sambungannya...

0 comments on "pizza mama the best.."

 

©2009 da tru luv | by TNB