Rezeki blogging..tq 4 klik

Wednesday, February 29, 2012

pestime..di urut urut

Ini kisah c Ameer
Hari pertama dia demam
aku terpaksa bg ubat walaupon berat je hati nak bagi...
ubat tu dapat dr klinik mse pi injection utk 2 bln
mse inject alhamdulillah x demam...


Hari pertama Ameer demam..
kepala dia kira panas gakla...susah hati aku
walaupon dah ada anak 4
gelabah tu cam baru ada anak sorang..
bila malam...terkejut je nangis..
siangnya..dia da ok skit...
malam asik terkejut-kejut lagi..
menangis siap terus jerit
takutnya aku..mulala aku dah pk lain..
pepagi buta aku cakap kat en amy suh sesapa yg pandai buatkan air
memang masalah ...sbb aku pon xtau spe yg boleh buatkan air..mmg x kenal..
last2 ..en amy amik kat Ayer Itam...n malam ketiganya aku wat jelum kepala n basahkan muka..
Orang yang buatkan air tu cakap Ameer xde apa2..xda gangguan..
just demam sakit urat...n kna berurut...
dia kata klo kpala panas..bahagian bawah kurang panas ..mmg kna urut..
So mlmnya aku call tukang urut yg urutkan aku mse pas bersalin n minta dia dtg umah esok pagi....sebabnya org jawa selalunya klo ank demam x baik2 mmg diorg bawakan mengurut..
ini kali pertama bagi aku..walaupon aku mmg dah biasa dengar tp x penah la aku buat
Sebab kata orang klo dah terbiasa...asal demam je kna urut..tu yg malas tu
Tapi akhirnya pagi hari ke4...
Ameer di urut juga...
lupa plak aku nak amik pic..
Mak su Mi ( tukang urut) cakap urat bawah ketiak tegang
mayb juga cara pegang yg salah...tu sebab dia menangis n terkejut kejut
so lepas urut tu..memang Ameer tido lena sangat...
sampaikan ada masa kna kejutkn utk susu..
Alhamdulillah Ameer da chat..
cian sekodok hangit mama...cayang kamu
Anak2 Korang penah ke kna urut??

2 comments:

♥♥azatiesayang ♥♥ said...

salam kemma...anak k.atie dr kecik sampai beso ni mmg sellau urut.Mcm si Abgnya kdg2 main bola seliuh..mau dia mintak urut.hihi
Dari baby mmg dah biasa urut..biasa la babykan,asyik trbaring jer,lenguh2 la bdnnya..kita jer yg xtau :D
Tp klu anak k.atie dmm...k.atie rasa dulu kakinya,klu sejuk mmg dmm urat la..kena gak bwk g urut.
K.atie pon klu sakit2 badan..g gak urut.tp ada setgh tpt...ada yg sedap cara urutnya & sebaliknya.Upah urut kat sini biasanya..seikhlas kita.
Comellll anak kemma!!

ayu said...

ooo..benda baru ni kemma..anak2 ayu tak pernah lagi kena urut kalau diaorg demam ke apa..mmmm..mak dia selalu la..hehe..

tembamnya ameer ye..muahhh utk dia ye

Wednesday, February 29, 2012

pestime..di urut urut

Posted by kemma at 8:55 AM
Ini kisah c Ameer
Hari pertama dia demam
aku terpaksa bg ubat walaupon berat je hati nak bagi...
ubat tu dapat dr klinik mse pi injection utk 2 bln
mse inject alhamdulillah x demam...


Hari pertama Ameer demam..
kepala dia kira panas gakla...susah hati aku
walaupon dah ada anak 4
gelabah tu cam baru ada anak sorang..
bila malam...terkejut je nangis..
siangnya..dia da ok skit...
malam asik terkejut-kejut lagi..
menangis siap terus jerit
takutnya aku..mulala aku dah pk lain..
pepagi buta aku cakap kat en amy suh sesapa yg pandai buatkan air
memang masalah ...sbb aku pon xtau spe yg boleh buatkan air..mmg x kenal..
last2 ..en amy amik kat Ayer Itam...n malam ketiganya aku wat jelum kepala n basahkan muka..
Orang yang buatkan air tu cakap Ameer xde apa2..xda gangguan..
just demam sakit urat...n kna berurut...
dia kata klo kpala panas..bahagian bawah kurang panas ..mmg kna urut..
So mlmnya aku call tukang urut yg urutkan aku mse pas bersalin n minta dia dtg umah esok pagi....sebabnya org jawa selalunya klo ank demam x baik2 mmg diorg bawakan mengurut..
ini kali pertama bagi aku..walaupon aku mmg dah biasa dengar tp x penah la aku buat
Sebab kata orang klo dah terbiasa...asal demam je kna urut..tu yg malas tu
Tapi akhirnya pagi hari ke4...
Ameer di urut juga...
lupa plak aku nak amik pic..
Mak su Mi ( tukang urut) cakap urat bawah ketiak tegang
mayb juga cara pegang yg salah...tu sebab dia menangis n terkejut kejut
so lepas urut tu..memang Ameer tido lena sangat...
sampaikan ada masa kna kejutkn utk susu..
Alhamdulillah Ameer da chat..
cian sekodok hangit mama...cayang kamu
Anak2 Korang penah ke kna urut??

2 comments on "pestime..di urut urut"

♥♥azatiesayang ♥♥ on February 29, 2012 at 9:08 AM said...

salam kemma...anak k.atie dr kecik sampai beso ni mmg sellau urut.Mcm si Abgnya kdg2 main bola seliuh..mau dia mintak urut.hihi
Dari baby mmg dah biasa urut..biasa la babykan,asyik trbaring jer,lenguh2 la bdnnya..kita jer yg xtau :D
Tp klu anak k.atie dmm...k.atie rasa dulu kakinya,klu sejuk mmg dmm urat la..kena gak bwk g urut.
K.atie pon klu sakit2 badan..g gak urut.tp ada setgh tpt...ada yg sedap cara urutnya & sebaliknya.Upah urut kat sini biasanya..seikhlas kita.
Comellll anak kemma!!

ayu on February 29, 2012 at 1:55 PM said...

ooo..benda baru ni kemma..anak2 ayu tak pernah lagi kena urut kalau diaorg demam ke apa..mmmm..mak dia selalu la..hehe..

tembamnya ameer ye..muahhh utk dia ye

 

©2009 da tru luv | by TNB