Rezeki blogging..tq 4 klik

Saturday, July 2, 2011

1st day :wean off

Salam semua..

Setelah agak lama bertangguh nak wean off Ammar maka hari ni genap ammar 1 tahun 8 bulan... ...Alhamdulillah mama bjaya xclusive bf Ammar smpi ke tahap ini...

Dalam pukul 11 mama letakkan sirap rose...n sje tanya ammar nak nenen ke tak...skali bila tgk nenen merah..terus x nak pndang..tambah mama cakap aduiiii skitnya nenen..kakak n abang gelak2...sungguh kesian sbb Ammar tdo x nenen n adala minum 3oz susu coklat..tu pon isap skit2..siyes betui2 buat mama emo...rupanya ini cabaran bila nak wean off..

After 2 jam lebih tido..bangun pon xnak nenen..
Ammar x nak nenen...sentuh pon xnak..cayang pon tak...
mama plak yg tacing n rasa kesian ..
huhu sedih plak rasa..
tetiba je perasaan
takut ammar jauh dr mama..huhu
mama suap makan nasi n sup ayam..ntahla mama rasa macam Ammar lapar je..jap2 mama amikkan biskut..jap2 mama bg minum air...mental pon prlu kuat utk wean off rupanya.hukhuk

                                              Tapi siyes mama rasa kesian sgt...
sebelum ni mama selalu cakap kat ammar yg ammar dah besar..nnt nenen ni utk baby..dia sengih je...huhu..
mama rindu senyum2 ammar mse nenen, mata yg sje di kelip- kelipkan..imissthatmoment..huhu
mama rasa cam tengok  x sampai hati...
tp skung ammar pg main ngn kakak dia....
Mudah- mudahan Ammar sentiasa sihat..n jadi ank yg bijak n soleh
n Ammar tetap anak manja mama
Ermmm...sayang ammar...

Emo:(


 

after 5hrs birth

7days after birth





5-6 month




1 years 5 month

now...1 years 8 month

3 comments:

alyyani said...

wow, best nye dpt exclusively bf anak sampai almost 2 yrs. :)

lydzar said...

congrates kak akma, u are almost there. takper, nnt yg ke4 ni boleh bfeed n rasa lagi experience yg sama, cuma dgn anak yg berbeza la..

ayu said...

mula2 mmg mcm tu kan..sabor ye..

Saturday, July 2, 2011

1st day :wean off

Posted by kemma at 5:35 PM
Salam semua..

Setelah agak lama bertangguh nak wean off Ammar maka hari ni genap ammar 1 tahun 8 bulan... ...Alhamdulillah mama bjaya xclusive bf Ammar smpi ke tahap ini...

Dalam pukul 11 mama letakkan sirap rose...n sje tanya ammar nak nenen ke tak...skali bila tgk nenen merah..terus x nak pndang..tambah mama cakap aduiiii skitnya nenen..kakak n abang gelak2...sungguh kesian sbb Ammar tdo x nenen n adala minum 3oz susu coklat..tu pon isap skit2..siyes betui2 buat mama emo...rupanya ini cabaran bila nak wean off..

After 2 jam lebih tido..bangun pon xnak nenen..
Ammar x nak nenen...sentuh pon xnak..cayang pon tak...
mama plak yg tacing n rasa kesian ..
huhu sedih plak rasa..
tetiba je perasaan
takut ammar jauh dr mama..huhu
mama suap makan nasi n sup ayam..ntahla mama rasa macam Ammar lapar je..jap2 mama amikkan biskut..jap2 mama bg minum air...mental pon prlu kuat utk wean off rupanya.hukhuk

                                              Tapi siyes mama rasa kesian sgt...
sebelum ni mama selalu cakap kat ammar yg ammar dah besar..nnt nenen ni utk baby..dia sengih je...huhu..
mama rindu senyum2 ammar mse nenen, mata yg sje di kelip- kelipkan..imissthatmoment..huhu
mama rasa cam tengok  x sampai hati...
tp skung ammar pg main ngn kakak dia....
Mudah- mudahan Ammar sentiasa sihat..n jadi ank yg bijak n soleh
n Ammar tetap anak manja mama
Ermmm...sayang ammar...

Emo:(


 

after 5hrs birth

7days after birth





5-6 month




1 years 5 month

now...1 years 8 month

3 comments on "1st day :wean off"

alyyani on July 2, 2011 at 11:27 PM said...

wow, best nye dpt exclusively bf anak sampai almost 2 yrs. :)

lydzar on July 3, 2011 at 1:13 AM said...

congrates kak akma, u are almost there. takper, nnt yg ke4 ni boleh bfeed n rasa lagi experience yg sama, cuma dgn anak yg berbeza la..

ayu on July 4, 2011 at 8:33 PM said...

mula2 mmg mcm tu kan..sabor ye..

 

©2009 da tru luv | by TNB