Rezeki blogging..tq 4 klik

Wednesday, March 28, 2012

Memasak itu 1 terapi ll sagu bronok

Sama seperti semalam autopublish gak
Hari ni pepagi lagi aku da kuar umah ngn En Amy bersama putera2 kecil ku..ceewah cam ayat novel gitu
hakhak..gelak sensorang

 Kakak n adik kuar ke sekolah..kitaorang pon terus gerak
Semoga rezeki anak2 dilimpahkan...amin
Insya'allah akan mula meniaga on9 semula
En Amy da bg greenlight
Alhamdulillah terima kasih sayang..
terima kasih kerana memahami...terima kasih kerana ada untuk setiap masa 
romantis tak???...jangan geli geleman ye...jom layan resepi

Doakan rezeki kami sekeluarga murah ye..tq

Nak share resepi mudah...
nak kata minat sgt ngn kuih ni tu xla..
tapi sedap jugakla sbb jarang makan kuih ni...
lebihan sagu pon dah ada..so apa lagi..klentang klentung

Teramat senang...sesape pon boleh buat punyalah


Sagu Bronok/Kuih Sagu



Bahan yang di perlukan

 1 cawan sagu
beberapa titik pewarna merah/ sirap ros
3 cawan air
1 cawan gula
kelapa parut putih sahaja
secubit garam

Cara2
Panaskan 3 cawan air sampai mendidih
Masukkan sagu, pewarna...kacau sepanjang diatas api..guna api kecil je
kebarangkalian nak hangus tu mmg ada klo api besar n x kacau..
bila semua putih2 kat sagu da ilang...kira sume dah kembang
masukkan gula n kacau biar sebati
then agak2 dah sebati boleh tuangkan ke loyang n sejukkan..
Bila dah sejuk..potong n gaul dengan kelapa yg diletakkan sedikit garam..



Kuih orang kampung....teringat time kecik2 mse bulan puasa...
sedekah kat jiran2..
rindu mak....rindu kampung..huhu

1 comments:

lydzar said...

insya allah kak, ada rezeki anak nnt. selamat berniaga smula ye. good luck!

Wednesday, March 28, 2012

Memasak itu 1 terapi ll sagu bronok

Posted by kemma at 9:00 AM
Sama seperti semalam autopublish gak
Hari ni pepagi lagi aku da kuar umah ngn En Amy bersama putera2 kecil ku..ceewah cam ayat novel gitu
hakhak..gelak sensorang

 Kakak n adik kuar ke sekolah..kitaorang pon terus gerak
Semoga rezeki anak2 dilimpahkan...amin
Insya'allah akan mula meniaga on9 semula
En Amy da bg greenlight
Alhamdulillah terima kasih sayang..
terima kasih kerana memahami...terima kasih kerana ada untuk setiap masa 
romantis tak???...jangan geli geleman ye...jom layan resepi

Doakan rezeki kami sekeluarga murah ye..tq

Nak share resepi mudah...
nak kata minat sgt ngn kuih ni tu xla..
tapi sedap jugakla sbb jarang makan kuih ni...
lebihan sagu pon dah ada..so apa lagi..klentang klentung

Teramat senang...sesape pon boleh buat punyalah


Sagu Bronok/Kuih Sagu



Bahan yang di perlukan

 1 cawan sagu
beberapa titik pewarna merah/ sirap ros
3 cawan air
1 cawan gula
kelapa parut putih sahaja
secubit garam

Cara2
Panaskan 3 cawan air sampai mendidih
Masukkan sagu, pewarna...kacau sepanjang diatas api..guna api kecil je
kebarangkalian nak hangus tu mmg ada klo api besar n x kacau..
bila semua putih2 kat sagu da ilang...kira sume dah kembang
masukkan gula n kacau biar sebati
then agak2 dah sebati boleh tuangkan ke loyang n sejukkan..
Bila dah sejuk..potong n gaul dengan kelapa yg diletakkan sedikit garam..



Kuih orang kampung....teringat time kecik2 mse bulan puasa...
sedekah kat jiran2..
rindu mak....rindu kampung..huhu

1 comments on "Memasak itu 1 terapi ll sagu bronok"

lydzar on March 28, 2012 at 10:14 AM said...

insya allah kak, ada rezeki anak nnt. selamat berniaga smula ye. good luck!

 

©2009 da tru luv | by TNB