Rezeki blogging..tq 4 klik

Friday, November 18, 2011

berat melepaskn...tp klo sayang itu yang terbaik

Rse lama sudah x update blog...xde cerita yg best nk kongsi
setakat yg biase2 je ...malas plak nk type

Esok last day sek sesi 2011
sekejap je ehh
Alhamdulillah...adam dapat masuk kelas pertama next year..x sangka...tp mmg dia lebih cuma malas tu yg menonjol dr kelebihan yang ada
Kakak..x dpt masuk kelas 1st...no dia dlm darjah betul2 atas border..mama frust..hihi
tp xpela kak..kelas no.2 pon ok. Janji akk teruskn usaha...n dia dilantik jadi pengawas pusat sumber next year...mulanya mama x approve...tp bila dia bsungguh nak..on jer la...

Malam ni tetiba rse syahdu...
Petang tadi melawat pusat tahfiz  milik Persatuan Ulama' Malaysia Cawangan Negeri Johor..kali ni diorg anjurkan kem hafazan n motivasi ibadah,  mama n abah cadangkn untuk adam spnjang sebulan selama cuti sekolah ni...klo ikutkn hati nk try seminggu dlu..rupanya kali ni dioarg x wat minggu2..terus sebulan.
So far tempatnya ok..xle mewah..biase2 je. Tapi terasa berat pula hati mama nk lepaskn adam...syaitan ke yang hasut dr mendekati kebaikan????
klo rindu dekat je nk pg tgk..lam 10 min dr umah je pon.....sukarnya. Tp sbnrnya lam hati mama itu yg mama nak. Sumenya kerana sayang n nk adik belajar ilmu akhirat..semoga Allah memberkati usaha mama untuk jadikan adik ank yg soleh..Hiba plak hati ni..

Bayaran ?RM400 seorang...tarikh kem 28 nov hingga 24 disember..okla tu kan...
Mama xtau apa keputusannya..hati sebelah kata bg pegi..sblh lagi rse takut
adam mention nk try seminggu..mna boleh..kang x pasal burn Rm400
alasan dia xde kawan yg kenal..tp aku de cakap kat dia..kat kem tu ramai kawan..boleh kenal2.
Camne ye korang? stress plak pk...

Next week dh masuk 36 weeks....dh makin hampir...tp beg ke spital lom kemas pon..xde mood la plak..

2 comments:

Mama Zharfan said...

insya Allah...rasanya adam boleh adapt himself nanti :)

kemma said...

tq MZ...besala..bila dh jadi ibu ni mmg la cepat emo klo nk lepaskn ank2.

Friday, November 18, 2011

berat melepaskn...tp klo sayang itu yang terbaik

Posted by kemma at 12:58 AM
Rse lama sudah x update blog...xde cerita yg best nk kongsi
setakat yg biase2 je ...malas plak nk type

Esok last day sek sesi 2011
sekejap je ehh
Alhamdulillah...adam dapat masuk kelas pertama next year..x sangka...tp mmg dia lebih cuma malas tu yg menonjol dr kelebihan yang ada
Kakak..x dpt masuk kelas 1st...no dia dlm darjah betul2 atas border..mama frust..hihi
tp xpela kak..kelas no.2 pon ok. Janji akk teruskn usaha...n dia dilantik jadi pengawas pusat sumber next year...mulanya mama x approve...tp bila dia bsungguh nak..on jer la...

Malam ni tetiba rse syahdu...
Petang tadi melawat pusat tahfiz  milik Persatuan Ulama' Malaysia Cawangan Negeri Johor..kali ni diorg anjurkan kem hafazan n motivasi ibadah,  mama n abah cadangkn untuk adam spnjang sebulan selama cuti sekolah ni...klo ikutkn hati nk try seminggu dlu..rupanya kali ni dioarg x wat minggu2..terus sebulan.
So far tempatnya ok..xle mewah..biase2 je. Tapi terasa berat pula hati mama nk lepaskn adam...syaitan ke yang hasut dr mendekati kebaikan????
klo rindu dekat je nk pg tgk..lam 10 min dr umah je pon.....sukarnya. Tp sbnrnya lam hati mama itu yg mama nak. Sumenya kerana sayang n nk adik belajar ilmu akhirat..semoga Allah memberkati usaha mama untuk jadikan adik ank yg soleh..Hiba plak hati ni..

Bayaran ?RM400 seorang...tarikh kem 28 nov hingga 24 disember..okla tu kan...
Mama xtau apa keputusannya..hati sebelah kata bg pegi..sblh lagi rse takut
adam mention nk try seminggu..mna boleh..kang x pasal burn Rm400
alasan dia xde kawan yg kenal..tp aku de cakap kat dia..kat kem tu ramai kawan..boleh kenal2.
Camne ye korang? stress plak pk...

Next week dh masuk 36 weeks....dh makin hampir...tp beg ke spital lom kemas pon..xde mood la plak..

2 comments on "berat melepaskn...tp klo sayang itu yang terbaik"

Mama Zharfan on November 18, 2011 at 6:55 AM said...

insya Allah...rasanya adam boleh adapt himself nanti :)

kemma on November 18, 2011 at 4:21 PM said...

tq MZ...besala..bila dh jadi ibu ni mmg la cepat emo klo nk lepaskn ank2.

 

©2009 da tru luv | by TNB