Rezeki blogging..tq 4 klik

Friday, June 24, 2011

mama benarkan sebab mama percaya...

salam jumaat



xde nak cerita apa pon
just nak meluahkan perasaan hati tentang anak2 je.

ANAK LELAKI SAYA

Bukan x bagi dia solat jumaat tp mse tu mamanya kurang percaya rsau pergi tu main n kawan dgn budak2 nakal.
Tapi sampai bila????
Oleh kerana En. Amy jarang ada....
akhirnya mama letakkan seluruh kepercayaan pada Adam pergi solat jumaat sendiri
or saing ngan ank jiran.
Lagipon masjid 5 min dr umah je..
kerana apa mama benarkan..
kerana adam anak lelaki mama
sampai bila mama nak kongkong terutama bab2 baik ni..
tp sll mama pesan pada adam

"mama bagi adik pegi semayang sendiri sbb mama percaya.....jgn main n jgn ikut budak nakal....klo mama dengar orang cakap apa2 tentang adik ..mama tau nk bg ubat apa" teruk bunyi ugutan itu
tp itu adalah kepercayaan mama melepaskan adam.

Lagi pon adam dah 7 tahun...dah harus buat ....
mama selalu menangis kerana Adam...
mama selalu risau n khuatir tentang Adam
mama selalu marah n leterkan Adam
kenapa????
sebab Adam anak lelaki mama
bila mama n abah xde ..mama harapkan Adam jaga kakak n adik2
Mama tau Adam budak baik sebenarnya...
tp mungkin mama juga salah dalam mendidik...
Doa mama akan sentiasa dengan mu anakku...



Entry tacing ni kuar sbb 2/3 hari ni mama rse amat sensitif dengan kelakuan adam...
smlam mama mnangis sbb adam buat homework cincai...
due to hormon x stabil..mama mngis dengan rasa hiba sekali..
hurmmmm...En Amy diam x terkata
ntahla mama rasa sangat kecewa dengan adam smalam
antara sebab lain yg buat mama bertambah sedih tu...
kesalahan yg adam kumpul lam 2/3 hr ni

1. putuskan tie sekolah...mama bebel tp xpela..beli lain je

2. botol air kali ke 4 pecah..bebel..suh pakai botol besa je...geram sgt..tp tgkla geram tu jap je...nnt sure beli punyala..

3. Gaduh ngn kawan kakak kat sekolah..that girl ejek dia....pesan mama jgn smpi mama rotan je....pls jgn kacau org..klo org ejek cakap alhamdulillah jew...hangin aku

4. mama x bg main kat luar....alih2 dah ade kat taman....balik mama rotan kaki...amik

5. semalam..suh wat homework....sejam mama tinggal..x sentuh pon buku sekolah...amik aku haruk membebel + mnangis....sbb x pukul punya pasall....geram membuak buak..sbb tu la air mata cam hujan lebat.

Satu je ayat mama untuk adam..."kesian kan mama n diri sendiri"
huhu


maaf le tacing benor kerana anakku Adam

skung ni mmg xleh berjaga mlm sgt tok mngodek blog or berfb....jaga kesihatan coz HBP x bape stabil...

pic mse besday adam yg ke7



TQ sebab membaca luahan hati seorang ibu..:))



2 comments:

lydzar said...

anak makin besar, makin besarla cabaran mama kan..

kemma said...

lg pening la lydzar...mna nak pk hal sekolah diaorg...mna nak pasai perangai...

akk baca entry yg akk tulis ni pon air mata laju je trun....hormon kot..hehe

Friday, June 24, 2011

mama benarkan sebab mama percaya...

Posted by kemma at 2:11 PM
salam jumaat



xde nak cerita apa pon
just nak meluahkan perasaan hati tentang anak2 je.

ANAK LELAKI SAYA

Bukan x bagi dia solat jumaat tp mse tu mamanya kurang percaya rsau pergi tu main n kawan dgn budak2 nakal.
Tapi sampai bila????
Oleh kerana En. Amy jarang ada....
akhirnya mama letakkan seluruh kepercayaan pada Adam pergi solat jumaat sendiri
or saing ngan ank jiran.
Lagipon masjid 5 min dr umah je..
kerana apa mama benarkan..
kerana adam anak lelaki mama
sampai bila mama nak kongkong terutama bab2 baik ni..
tp sll mama pesan pada adam

"mama bagi adik pegi semayang sendiri sbb mama percaya.....jgn main n jgn ikut budak nakal....klo mama dengar orang cakap apa2 tentang adik ..mama tau nk bg ubat apa" teruk bunyi ugutan itu
tp itu adalah kepercayaan mama melepaskan adam.

Lagi pon adam dah 7 tahun...dah harus buat ....
mama selalu menangis kerana Adam...
mama selalu risau n khuatir tentang Adam
mama selalu marah n leterkan Adam
kenapa????
sebab Adam anak lelaki mama
bila mama n abah xde ..mama harapkan Adam jaga kakak n adik2
Mama tau Adam budak baik sebenarnya...
tp mungkin mama juga salah dalam mendidik...
Doa mama akan sentiasa dengan mu anakku...



Entry tacing ni kuar sbb 2/3 hari ni mama rse amat sensitif dengan kelakuan adam...
smlam mama mnangis sbb adam buat homework cincai...
due to hormon x stabil..mama mngis dengan rasa hiba sekali..
hurmmmm...En Amy diam x terkata
ntahla mama rasa sangat kecewa dengan adam smalam
antara sebab lain yg buat mama bertambah sedih tu...
kesalahan yg adam kumpul lam 2/3 hr ni

1. putuskan tie sekolah...mama bebel tp xpela..beli lain je

2. botol air kali ke 4 pecah..bebel..suh pakai botol besa je...geram sgt..tp tgkla geram tu jap je...nnt sure beli punyala..

3. Gaduh ngn kawan kakak kat sekolah..that girl ejek dia....pesan mama jgn smpi mama rotan je....pls jgn kacau org..klo org ejek cakap alhamdulillah jew...hangin aku

4. mama x bg main kat luar....alih2 dah ade kat taman....balik mama rotan kaki...amik

5. semalam..suh wat homework....sejam mama tinggal..x sentuh pon buku sekolah...amik aku haruk membebel + mnangis....sbb x pukul punya pasall....geram membuak buak..sbb tu la air mata cam hujan lebat.

Satu je ayat mama untuk adam..."kesian kan mama n diri sendiri"
huhu


maaf le tacing benor kerana anakku Adam

skung ni mmg xleh berjaga mlm sgt tok mngodek blog or berfb....jaga kesihatan coz HBP x bape stabil...

pic mse besday adam yg ke7



TQ sebab membaca luahan hati seorang ibu..:))



2 comments on "mama benarkan sebab mama percaya..."

lydzar on June 24, 2011 at 3:17 PM said...

anak makin besar, makin besarla cabaran mama kan..

kemma on June 24, 2011 at 10:40 PM said...

lg pening la lydzar...mna nak pk hal sekolah diaorg...mna nak pasai perangai...

akk baca entry yg akk tulis ni pon air mata laju je trun....hormon kot..hehe

 

©2009 da tru luv | by TNB